Artykuł jest próbą naświetlenia zagadnień, z jakimi musi się zmierzyć każdy początkujący biznesmen. Oferuje informacje na temat promocji w okresie rozwoju firmy - komercyjne i niekomercyjne. Porusza również kwestię odpowiedniej motywacji pracownika - bardzo istotnego wątku w każdej działalności gospodarczej.
O czym myśli manager małej firmy, albo przedsiębiorca zaczynający karierę w działalności na własny rachunek? Czy jego motywacją jest wypracowanie zysków i przebicie się do czołówki firm działających w branży, czy też zwyczajnie planuje co zrobić, aby zapewnić godziwy byt własnym dzieciom i rodzinie? Powodów do rozpoczęcia działalności gospodarczej jest zapewne bez liku.
Codzienny trud i zmagania z nieprzychylnością losu (choć może los pozostaje czasami w cieniu urzędów czekających na przedsiębiorcę i planujących coraz to nowe strategie uprzykrzania życia małej firmy) nagrodzone zostaną wynikami finansowymi firmy. Każda minuta spędzona na budowaniu rynku to dźwięcznie brzmiące złotówki w bilansie rocznym firmy. Każda nowa promocja to słupek zysków w finansowym życiu podmiotu gospodarczego.
Rozwój pozwala na większy rozmach i ułatwia życiowe wybory. Osiągnięcie dobrego wyniku finansowego daje możliwość planowania zarówno nowych inwestycji firmowych, jak i nowych zakupów w życiu prywatnym.
Popularyzacja firmy może przejść z etapu, gdzie jedynym źródłem promocji było pozycjonowanie stron www na określonym terenie, do bardziej wyrafinowanych metod popularyzacji marki, logo, firmy, produktu. Dzięki reklamie na banerach, w czasopismach, czy telewizji lokalnej zyskujemy nowych klientów, a sieć odbiorców rozwija się coraz bardziej dynamicznie. Każdy z kolei klient to wymierny dochód i zysk.
W dobrej firmie, która stawia na rozwój, rzeczą naturalną jest nagradzanie pracowników.
Małe firmy często nie są w stanie dorównać swoim wielkim odpowiednikom, choć te ideę mocno weryfikuje lokalizacja firmy.
Zachodnie kompanie oferują masę dodatkowych opcji zysku dla ponad przeciętnych pracowników. Firmy krajowe mają w tym względzie duże pole do popisu, choć nie bardzo kwapią się do realizacji ciekawych pomysłów w tym zakresie.
Granty i nagrody rzeczowe za doskonałe wyniki. Firmowe wyjazdy, podczas których usługi noclegowe oferowane przez jakiś świetny pensjonat na pewno przełożą się na morale i poziom zadowolenia z pracy i pracodawcy, mogą zapewnić przedsiębiorstwu coś, co nie da się uzyskać za żadne pieniądze.
"Każda złotówka zainwestowana w dobry nastrój pracownika to dwie złotówki zysku" - czy łatwo forsować taką opinię wśród polskich pracodawców? Może kiedyś zrozumieją to choć ci najwięksi.
http://artykuly.com.pl/od-malej-firmy-do.html
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz