Franczyza jest pewnego rodzaju sposobem prowadzenia firmy. Słowo to najczęściej kojarzy się społeczeństwu z restauracjami i barami szybkiej obsługi- jest to całkowita prawda, chociażby wystarczy zwrócić uwagę na ustawiające się kolejki wielkie zainteresowanie restauracja KFC. Osoba, która zdecyduje się prowadzić działalność franczyzową, a tym samym wykupując taka licencję jest w pełni zdecydowana na prowadzenie działalności gospodarczej, ale pod szyldem kogoś innego oraz posługując się nazwą oraz znakiem towarowym jakiejś wielkiej, powszechnie znanej, nawet światowej firmy. Podstawą umowy jest przekazanie wszystkich istotnych i niezbędnych informacji na temat tego, jak prowadzić własny biznes w sposób stały, przez cały okres podpisanej wcześniej umowy, która jest jednocześnie przekazaniem licencji na markę. Krótko mówiąc jest to sprzedaż prawa do użytkowania logotypu danej sieci, czyli potencjalny najemca jest zobowiązany przestrzegać zasad obowiązujących w danej firmie, musi wykorzystać w swojej branży w pełni nabyte doświadczenie i wykształcenie a także niezbędną wiedzę i metody działania opracowane przez dawcę licencji. Franczyza najprościej mówiąc, oferuje wolność w zarządzaniu, prowadzeniu i kierowaniu od tej chwili już swoją własną, świeżo nabytą firmą. Najemcy biorą przede wszystkim na siebie obowiązki z rozwijaniem produktów i usług oraz działaniami reklamowymi, z których musi i zobowiązana jest korzystać każda firma. Musi na siebie brać całą odpowiedzialność związaną z problemem prosperowania firmy, rozwiązywać problemu związane z zaopatrzeniem i obsługą finansowo- administracyjną założonego wcześniej projektu i sposobu działania. Dodatkowo chyba najgorszym i najtrudniejszym zadaniem jest utrzymanie dyscypliny w ramach powstałego i obowiązującego systemu oraz zapewnienie odpowiedniej jakości oferowanych usług oraz dostarczanych towarów. Wielkim atutem jest to, że system sieciowy zapewnia szkolenia w zakresie know- how biznesu zarówno dla pracowników jak i właścicieli, co obok przedstawicieli i kontrahentów handlowych stanowi podstawę do rozpoczęcia inwestycji. Osoba taka dba również o rozwój partnerów , którzy należą do sieci. Organizuje dodatkowo dla nich szkolenia produktowe, które mogą mieć zarówno charakter stały jak i okresowy, informuje o sposobie zarządzania zespołem, metodach rozliczeń oraz zasadach marketingu, reklamy oraz promocji. http://www.dotcompark.pl/franczyza-istota-i-wyjanienie-pojcia |
piątek, 3 czerwca 2011
Franczyza - istota i wyjaśnienie pojęcia
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz