Strony główna

Powered By Blogger
Twoja wyszukiwarka

niedziela, 10 lipca 2011

Produktywność pracy: Najważniejszy element

Produktywność pracy jest dlatego ważna, ponieważ wprowadzając proste sposoby, możemy wytworzyć o wiele więcej, niż pracując sposobami, które sabotują nasz umysł … zapał … i chęci.
  Właściwe i zdrowe podejście do swoich obowiązków może zapewnić ci wykonanie WIĘKSZEJ ilości obowiązków w krótszym okresie czasu.
     Większość guru będzie ci mówiło, że w produktywności chodzi po prostu o właściwy system pracy. Wiesz, musisz sobie ułożyć zadania od najważniejszego do najmniej ważnego, zapisywać wykonane czynności, robić listę rzeczy do wykonania, wypełnić kalendarz i tak dalej.
     Szczerze? Nie są to rzeczy, od których powinieneś zaczynać, gdy chodzi o produktywność pracy. No dobra. Od czego więc powinieneś zacząć?


     Ano od tego, Czytelniku (lub Czytelniczko) … aby lubić to, co robisz! Zaskoczony? Niepotrzebnie. (Zaraz podam ci 7 powodów, dlaczego radość wływa na produktywność pracy).
     Otóż kiedy robisz coś, czego nie lubisz, czy możesz produktywnie wykonywać to zadanie? Kiedy zajmujesz się czymś, co nie sprawia ci radości … czy pomogą wtedy jakkolwiek techniki wyznaczania celów, zarządzania kalendarzem lub układanie zadań od najważniejszego do najmniej? Oj nie wydaje mi się. Spróbuj. Ja przez to przechodził. Mocna lekcja.
     Pierwszym i podstawowym kluczem do produktywności w pracy jest po prostu zdrowa RADOŚĆ z tego, co się robi!
     Bycie szczęśliwym podczas wykonywania określonych czynności zawodowych. Praca idzie wówczas nie tylko lekko, lecz również skutecznie … czas się nie dłuży … nie narzekasz i nie zrażasz dzięki temu do siebie kolegów i koleżanek … radość.
     ŻADEN system lub metodologia organizacji pracy nie pomogą ci w twoim życiu zawodowym … w wykonywania twojej pracy, zadań i obowiązków niż właśnie radość z tego, co robisz.
     Ale hej! Nie odrzucaj tych wszystkich metod organizacji pracy, o których mówią guru od rozwoju osobistego i wolnego life stylu. To wspaniałe narzędzia, z których oczywiście powinieneś korzystać … lecz nie zaczynaj od nich, dopóki nie zadbasz o kluczowy czynnik, jakim jest wspomniana radość z tego, co robisz zawodowo.
     A oto 7 głównych powodów, dla których radość z wykonywanej pracy jest wzmacniaczem produktywności NUMER JEDEN:
     #1: Szczęśliwi ludzie lepiej współpracują z innymi. Możesz być pewien, że twoi koledzy i koleżanki z pracy będą o wiele chętniej z tobą pracowali … pomagali ci … jeżeli będą czuli się w twoim towarzystwie lepiej niż w towarzystwie ponuraków.
Jak wiadomo, relacje ze współpracownikami są ważnym elementem, wpływającym na produktywność całego zespołu.
     #2: Szczęśliwi ludzie są bardziej kreatywni. Kreatywność jest tym, co napędzało Mozarta, Edisona, Einsteina i innych geniuszy. Ludzie, którzy w swojej pracy potrafią zrobić więcej niż należy do ich obowiązków … są ludźmi sukcesu.
     Zwykle to właśnie pomysłowe osoby z całego zespołu mają większe szanse na awans lub dodatkowe premie za dobry wpływ na całokształt firmy.
     Kreatywność nie dochodzi do głosu w przypadku osób zniechęconych do pracy, zmęczonych i nieszczęśliwych. Bramy kreatywności, której źródło istnieje w podświadomości otwierają się, kiedy umysł jest spokojny, a ciało zrelaksowane. Dopóki nie będziesz szczęśliwy, dopóty twoje ciało pozostaje pod napięciem, a ty żyjesz w stresie (mniejszym lub większym).
     Pewien naukowiec stwierdził kiedyś, że gdy ludzie są danego dnia szczęśliwi i bije z nich radość, istnieją zdecydowanie większe szanse, że wpadną oni na genialne pomysły, koncepcje, idee. Nawet, jeżeli następnego dnia ten stan się nie utrzyma, to jest to dzień, w którym również mają potencjał geniuszu, ponieważ następuje tzw. proces inkubacji, który kończy się zwykle właśnie następnego dnia.
     #3: Szczęśliwi ludzie rozwiązują problemy, zamiast narzekać. Kiedy nie lubisz swojej pracy, nawet mały pagórek wydaje się wielką górą. Masz tendencję do robienia wideł z igieł. Do narzekania. Kiedy jesteś natomiast szczęśliwy, po prostu rozwiązujesz problemy — zarówno małe, jak i duże, ponieważ wiesz, że to jest twoim zadaniem.
     Nikt nie potrzebuje ludzi, stwarzających problemy. Wszyscy potrzebują ludzi potrafiących je rozwiązywać.
     #4: Szczęśliwi ludzie mają więcej energii i zapału. Całkiem jasna sprawa. Kiedy nie masz energii, nie możesz skutecznie wykonywać swoich obowiązków. Wizja potrójnego zestawu zmęczonego człowieka (piwo, pilot, telewizor) skutecznie niweczy cały zapał i ochotę.
     #5: Szczęśliwi ludzie są bardziej optymistyczni. Jak wykazały badania, ludzie szczęśliwi osiągają o wiele lepsze rezultaty niż ludzie pesymistyczni. Wiesz, zawsze masz wybór, w jaki sposób myślisz o sobie. Jak mawiał Henry Ford: „Jeżeli myślisz, że coś możesz lub że czegoś nie możesz, w obu przypadkach masz absolutną rację.”
     #6: Szczęśliwi ludzie są bardziej zmotywowani do działania. Mniej motywacji równa się mniejsza produktywność. Więcej motywacji równa się większa produktywność. Jedyny naprawdę skuteczny sposób, aby być bardziej zmotywowanym to bycie szczęśliwym człowiekiem i lubienie tego, co się robi.
     #7: Szczęśliwi ludzie są zdrowsi psychicznie i fizycznie. To jasne, że złe samopoczucie, spowodowane kiepskim zdrowiem jest pierwszorzędnym zabójcą produktywności w pracy i w tym, co się robi.
     Istnieje wyraźne połączenie między byciem szczęśliwym oraz lubieniem tego, co się robi … a produktywnością pracy! Jest to temat, któremu z pewnością warto przyjrzeć się nieco bliżej...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz